דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בתי החלמה לאחר ניתוח: למי, למה והיכן? 

מאת    [ 13/03/2013 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 4992 פעמים ]

יום השחרור מאשפוז בבית חולים הוא יום מאושר. עם כל הכבוד למוסדות החשובים הללו, המקדשים את גוף האדם והמדע, בית חולים הוא אחד המקומות הפחות נעימים והפחות בריאים לשהייה. בתי חולים אינם מיועדים לתת מענה ארוך טווח, הכולל את כל שלבי ההחלמה והשיקום. הם בנויים לתת מענה מיידי, הבא לטפל במחלה או פציעה באופן ממוקד ופעיל. כשמדובר במחלות או פציעות קשות, הדורשות הליכים פולשניים או טיפולים אגרסיביים אחרים, המטופל, יוצא מבית החולים מותש ומעורער פיזית ולעיתים אף נפשית והדרך להחלמה מלאה וחזרה לחיי שגרה, עלולה להיות ארוכה וקשה. אנשים פרטיים ואפילו מוסדות כמו בתי אבות או דיור מוגן, אינם ערוכים לספק את צרכיו של אדם בשלבי התאוששות, הזקוק לטיפולים שיקומיים שונים. מי שכן ערוכים לכך ולמעשה, זוהי תמצית קיומם, הם בתי החלמה לאחר ניתוח.

מהו ייעודם של בתי החלמה לאחר ניתוח?

לא קשה לנחש, כי המטרה היא לאפשר לאדם להשלים את תהליך ההבראה הדרוש לו, על מנת לחזור למהלך חיים שגרתי, הדומה ככל האפשר לצורת החיים אליה הורגל לפני אישפוזו. רבים מהחוסים מגיעים לאחר ניתוח קשה או הליך אחר, המעביר את הגוף טלטלה. העובדה כי הניתוח הצליח והגידול הוסר, למשל, אינה מעידה על מצבו של המטופל. אדם לאחר ניתוח מוצלח, שסיים את עניניו מול בית החולים, עלול להשתחרר בהיותו עדיין מוגבל בתנועתו ויכולתו לתפקד. פעמים רבות ישנו צורך בהמשך טיפול שיקומי, על מנת שיוכל לשוב ולהשתלב בחיים פעילים ואף במעקב רפואי צמוד יחסית, המחייב אותו להגיע תדירות למרכז רפואי.

בתי החלמה לאחר ניתוח מספקים טיפול ופיקוח רפואי ו/או סיעודי צמוד, המותאם לדייר על פי תוכנית אישית העונה על צרכיו. הם מספקים גם הדרכות "לחיים שאחרי" וזמן הסתגלות למצב גופני, שלעיתים לא קל לעכל. השירותים כוללים: פנסיון מלא, טיפולים שיקומיים, טיפולים אלטרנטיביים, שירותי מעבדה, סיוע נפשי במקרה הצורך ואף פעילויות תרבות, חברה וספורט, למעוניינים. תנאי החיים איכותיים ומפנקים במיוחד ומזכירים יותר מכל, שהיה במלון מרובה כוכבים או בתי אבות ובתי דיור מוגן יוקרתיים.


למי נועדו בתי החלמה לאחר ניתוח?

בתי החלמה לאחר ניתוח קיימים בשוק כמוסדות עצמאיים או כאגפים נפרדים במסגרת בתי אבות ומוסדות דיור מוגן. הסיבה לכך היא שחלק ניכר מקהל הלקוחות הפוטנציאלי משתייך לבני גיל הזהב; קשישים לא רק נוטים לפתח יותר מחלות, סיבוכים ובעיות גופניות, אלא אף נתקלים בקשיים רבים יותר בתהליך ההבראה.

למרבה הצער, לא רק קשישים מאלכסים את בתי ההחלמה. תאונות, מחלות וניתוחים לא פוסחים על נשים וגברים בוגרים, הזקוקים לפסק זמן נוסף, לפני שעול החיים חוזר לנוח על כתפיהם.


היכן אפשר למצוא בתי החלמה לאחר ניתוח?

ישראל היא אחת המדינות היחידות, המאפשרות שיקום ממומן לחולי לב, למשל, במסגרת בתי החלמה לאחר ניתוח. הטיפול החינמי, האקסלוסיבי, מוגבל למספר ימים, בהם האדם עובר בדיקות ומקבל יעוץ והדרכה. נשמע טוב? היוזמה אכן מבורכת, אך בפועל רק מעטים ממנותחי הלב מצליחים להגיע אל הנחלה. חוסר במיטות או עודף חולי לב, אינו מאפשר אירוח של מרבית החולים, אלא אם הפנייה נעשית באופן פרטי. מגבלה נוספת היא מיקום המוסדות, הנמצאים ברובם באיזור המרכז.

בתי החלמה פרטיים לעומת זאת, ניתן למצוא בכל רחבי הארץ; רובם מקבלים סבסוד חלקי מקופות החולים, בהתאם לסוג הביטוח של המטופל. רבים מהמוסדות, כאמור, ממוקמים בתוך בתי אבות או בתי דיור מוגן, פתרון נוח ונעים לתושבי הקבע של אותם בתים, אשר זקוקים לתקופת הסתגלות והבראה מיוחדת.

רשת דיור מוגן אחוזות רובינשטיין מציעה פתרונות דיור מוגן, דיור מוגן סיעודי ובית החלמה לאחר ניתוח.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב